Konsumentskydd

På Verdana ser vi våra klienter som vår viktigaste tillgång och vi strävar ständigt efter att du som kund ska vara nöjd med bolagets rådgivning. Är du inte nöjd med en tjänst som vi har levererat är det viktigt att du omgående meddelar oss detta. Vi har riktlinjer för hantering av klagomål enligt FFFS 2005:11. Du bör i första hand ta kontakt direkt med din rådgivare. Är du efter det fortfarande inte nöjd kontaktar du klagomålsansvarig hos oss. Du bör då inkomma skriftligen med relevanta fakta och handlingar kring den tjänst som vi har levererat.

 

 

Kundklagomålsansvarig vid Försäkringsärenden:

Klagomålsansvarig

Verdana Fond och Försäkring AB

Engelbrektsgatan 5

114 32 Stockholm

Tel: 08-557 632 01

Mail: anders@verdana.se

 

 

 
 
 
 
 

Kundklagomålsansvarig vid Investeringsrådgivning:

Klagomålsansvarig

United Securities

Box 7561, 103 93 Stockholm

Tel +46 8 440 45 40

E-post: unitedsecurities@unitedsecurities.se

 

Klagomål besvaras snarast möjligt och allra senast inom 14 dagar ifrån det att klagomålet erhållits från klienten. Skulle det vara så att klagomålet av någon anledning ej kan besvaras inom utsatt tid informeras klienten om detta samt om vilken handläggningstid som anses vara skälig för det specifika ärendet.

 

Om du inte är nöjd efter att du klagat skriftligen och fått ditt ärende behandlat kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm eller www.arn.se. alternativt Finansinspektionen. Vägledning kan erhållas från Konsumenternas Bank- och Finansbyrå, Konsumenternas Försäkringsbyrå samt den kommunala konsumentvägledningen, se www.konsumenternas.se.

Startsidan
Verdana

Verdana